Intresseanmälan kurs

Ullareds brukshundklubbs kursutbud ser du på sidan för aktuella kurser. Saknar du någon kurs eller är det ingen kurs som startar inom det snaraste som du är intresserad av så kan du kan göra en intresseanmälan till en kurs hela året runt och kurserna startar så snart de är fulltecknade. Kurserna kan ha olika längd från 3 till 6 tillfällen. Vi anordnar också helgkurser.

När det är tillräckligt många som vill ha en kurs så får du får en bekräftelse på anmälan och information när vi planerar att starta kursen. Vi har kursuppehåll från november till mars.

Vilande kurser är agility, rallylydnad tills vi har hittat instruktörer.

De kurser som vi brukar ha på klubben är:
Valpkurs
Allmänlydnad
Specialsök
Spår

Åsa Hoffman
Åsa håller kurser i specialsök. Hunden har en fantastisk nos och att lära sig specialsök är en både stimulerande, rolig och utmanande aktivering för dom flesta hundar oavsett ras från de allra minsta raserna som t.ex chihuahua till större hundar. Alla är hundar är välkomna. Först och främst är det en rolig och nyttig aktivering för alla hundar men vill man gå vidare och tävla så anordnar SBK tävlingar dvs olika lokalklubbar. Hundar från 7 månaders ålder kan deltaga.
Christer Johansson
För att ge en bra start i livet för en liten valp arrangerar Christer valpkurser där man får lära sig grunderna i inlärning och samarbete med hunden. Han arrangerar även allmänlydnadskurser för de hundar som har kommit en bit in i livet.
Lasse Henningsson

Det finns ingen bättre och mera givande för en hund än undersöka dofter och med rätt inlärning kan dom lära sig det mesta. Det kan röra sig om aktivering för familjehunden, träning på personspår, hårda spår, eftersöksträning mm listan kan göras hur lång som helst bara fantasin sätter stopp för vad din hund kan erbjuda dig med sin fantastiska nos.
Jag vill gärna dela av mina mångåriga erfarenheter av hundar i alla bruksgrenar och tävlade på elitnivå i alla grenar.
Oavsett om du har en äldre eller unghund kan du vara med då jag där går igenom grunderna och lägger träningen på den nivå din hund är.

Skriv här vilka kurser som du skulle vilja ha...